Pomoc školám
Právní poradenství, pracovní právo pro ředitele.
Webináře
10 pravidel pro školní data v bezpečí
Data jsou v dnešní době to nejcennější, co školy z pohledu IT uchovávají. Proto je zapotřebí dodržovat několik základních bezpečnostních zásad a eliminovat tím většinu bezpečnostních hrozeb. Letní období můžeme využít pro správné nastavení ICT i nápravu případných chyb a nešvarů, které vznikly v období online distanční výuky.
Jak si vybrat správné zařízení pro distanční výuku.
Plánujete pořídit ICT zařízení do školy? Řešíte, jaká zařízení vybrat, aby byla vhodná pro vaše pedagogy? Jaká zařízení jsou vhodná nejen pro zajištění distanční výuky, ale také pro běžné využití ve škole? Jaká zařízení zapůjčit studentům? Jak zajistit správu těchto zařízení a pomoc studentům či učitelům na dálku, pokud jim něco nebude fungovat? Na tyto otázky a spoustu dalších získáte odpovědi na našem webináři.
Odkaz na registraci: http://k.k-net.cz/webinar-vyber-zarizeni-pro-distancni-vyuku
GDPR ve výuce v době nouzového stavu
Obecné nařízení na ochranu osobních údajů neboli GDPR (General Data Protection Regulation) je uceleným souborem pravidel na ochranu dat v EU. Cílem je hájit co nejvíce práva občanů EU proti neoprávněnému zacházení s jejich daty a osobními údaji, dát jim větší kontrolu nad tím, co se s jejich daty děje. Organizace aktuálně přijímají opatření ke zvládnutí mimořádných opatření (COVID19). Pravidla ochrany osobních údajů (jako je obecné nařízení - GDPR) nestojí v cestě mimořádným opatřením. Stav nouze může některé kroky legitimizovat. Tyto kroky musí být úměrné a časově omezené.
Nouzový stav a pracovní právo ve školách
Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví zakazuje osobní účast žáků na základním, středním a vyšším odborném vzdělávání ve školách a školských zařízeních od 11. 3. 2020 do odvolání. Toto opatření se ale nevztahuje na pracovníky školy. Ti jsou povinni plnit úkoly dané ředitelem školy a docházet do práce, jestliže jim to ředitel školy nařídí. Příkazy ředitele však musí být v souladu s doporučeními Ministerstva zdravotnictví. Problematice i kazuistice se budeme věnovat ve webináři.
Online vzdělávání z pohledu ředitele školy
Jaké kroky by měli zástupci vedení školy udělat pro to, aby se škola přesunula do světa online výuky? Jak jste o těchto záměrech informovat rodiče žáků? Je nutné ověřovat technologické vybavení žáků? Jak často a jakou formou s rodiči a žáky komunikovat? Jak koordinovat učitele a řešit rozvrhy hodin? Existuje nějaké podpora spolupráci žáků mezi sebou?
Praktické tipy pro výběr vybavení k online výuce
Představíme tipy a triky k výběru vybavení pro online výuku a poradíme, na co si dát pozor a čemu se vyhnout. Předvedeme vám zařízení, která mohou usnadnit tvorbu materiálů a přípravu na výuku, a upozorníme na mobilní zařízení vhodná pro učitele i žáky při online i klasické výuce.
Vedení školy v době krize a po ní: příležitosti a rizika
Management školy a týmů v nestandardních dobách klade na vedení škol úplně odlišné nároky. Tím pádem jsou vhodné také odlišné přístupy a nástroje vedení. Je to doba, kdy se projeví tzv. „pravé“ charaktery a potenciály lidí v týmu. Zároveň se ukážou silné a slabé stránky systému. Krize může být v mnohém i dobrá. Ukazuje, kde optimalizovat systémy. Skončením výjimečného stavu však nic nekončí. Může nastat i různě dlouhé a různě náročné „přechodné období“, které paradoxně často na ředitele klade větší nároky než samotný výjimečný stav.
Zápisy do prvních tříd od A do Z
Zápisy do škol letos komplikují uzavření škol a nouzový stav. Opatření MŠMT o zápisech v době karantény říkají, že zápisy budou probíhat v dubnu a bez osobní přítomnosti dětí ve škole. Zápisy Online, to je aplikace pro komplexní řešení zápisů do základních a mateřských škol. Mnoho škol ji využívalo v minulých letech, ale jejich počet je nyní mnohonásobně vyšší. Webinář ukáže vše pro úspěšný zápis ze strany škol i rodičů: elektronickou přihlášku, evidenci výsledků zápisu i tisk rozhodnutí a převod přijatých uchazečů do školních matrik.